РІШЕННЯ № 373 від 21 грудня 2017 року


 

УКРАЇНА

ТУРКІВСЬКА  РАЙОННА  РАДА

ЛЬВІВСЬКОЇ  ОБЛАСТІ

 

XVІІІ  сесія              VII  скликання

 

РІШЕННЯ  № 373

 

від     21  грудня  2017     року

м. Турка

 

Про звернення до Президента України, 

Голови Верховної Ради України, Прем’єр-міністра 

України щодо призупинення впровадження в дію «Стратегії реформування лісового господарства 

України на період до 2022 року»

 

Відповідно до статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи рекомендацію президії районної ради, Турківська районна рада 

 

ВИРІШИЛА:

 

1. Звернутись до Президента України, Голови Верховної Ради України, Прем’єр-міністра України щодо призупинення впровадження в дію «Стратегії реформування лісового господарства України на період до 2022 року» (звернення додається).

 

 

Голова районної ради                       Володимир Лозюк

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Президенту України

П.О.Порошенку

 

Голові Верховної Ради України

А.В.Прубію

 

Прем’єр-міністру України

В.Б.Гройсману

 

 

 

ЗВЕРНЕННЯ

щодо призупинення впровадження в дію «Стратегії реформування 

лісового господарства України на період до 2022 року»

 

 

На адресу Турківської районної ради Львівської області надійшло колективне звернення працівників ДП «Турківське лісове господарство», які стурбовані повідомленням про те, що на засіданні Кабінету Міністрів України (15.11.2017 року) схвалено проект «Стратегії реформування лісового господарства України на період до 2022 року» (надалі – Стратегія).

Депутатський корпус районної ради вважає, що зазначений проект був прийнятий без будь-якого обговорення, не прозоро, без урахування пропозицій галузевої науки, громадських організацій, спеціалістів галузі, міжнародних організацій і негативного досвіду реформування лісової галузі в інших країнах.

Із повідомлень, розміщених у засобах масової інформації, стали відомі лише окремі деталі схваленої Стратегії.

Фахівці лісової галузі стверджують – все це може мати згубні наслідки, як економічні так і соціальні. Адже, приклад інших країн свідчить, що кардинальні зміни структури управління призводять у деяких випадках до катастрофічних наслідків як для екології, так і економіки держави.

Стратегією, зокрема передбачено передачу функцій здійснення господарської діяльності у сфері лісового та мисливського господарства новоствореному суб’єкту господарювання державної власності, повноваження щодо управління корпоративними правами якого здійснюватиме Кабінет Міністрів України, що суперечить Конституції України. В разі утворення нового суб’єкта господарювання є незрозумілою подальша доля існуючих лісогосподарських підприємств, які на сьогоднішній день працюють стабільно і є основними платниками податків та роботодавцями в сільських місцевостях. Передача повноважень щодо надання лісів для ведення лісового господарства з місцевого на центральний рівень не відповідає завданням загальнодержавної реформи децентралізації. Окрім того, це суперечить пп.ґ п.2 Указу Президента України від 21.11.2017 року №381/2017 «Про додаткові заходи щодо розвитку лісового господарства, раціонального природокористування та збереження об’єктів природно-заповідного фонду».

Визнаючи, що лісове господарство справді потребує системних змін, експерти застерігають, що фінансові й організаційні ризики за умови поспішного, непродуманого, закритого способу реформування обернуться втратою не лише керованості, а й кадрів та погіршенням санітарного стану лісів. В умовах суцільного зубожіння сільського населення країни різко збільшується необхідність охорони лісових масивів від незаконних рубок та лісових пожеж. Знищити ліс можна за рік, а виростити його з великими затратами не менше ніж 80 років, на що йде життя декількох поколінь лісівників.

На сьогоднішній день державні лісогосподарські підприємства є основними платниками податків та роботодавцями в сільських місцевостях. Підприємства лісової галузі працюють стабільно. Ліквідація – реформування державних лісогосподарських підприємств на протязі 5 років призведе до втрати кваліфікованих фахівців.

Таке реформування обов’язково призведе до соціальної напруги в суспільстві – масових скорочень чи звільнень працівників лісового господарства; розірвання довготермінових господарських зв’язків, значного зменшення надходжень до місцевих бюджетів і, як наслідок, неможливості реалізації місцевими громадами своїх повноважень. Необхідно зазначити, що проект схваленої Стратегії не містить напрямків удосконалення ведення лісового господарства, для створення високопродуктивних лісових насаджень, а зосереджений лише на його реформуванні. Реформа заради реформи – так виглядає мета цього документу.

На основі вищезазначеного, просимо Вас вжити всіх можливих законних заходів щодо:

призупинення впровадження в дію «Стратегії реформування лісового господарства України на період до 2022 року»;

не допустити монополізації ринку лісу;

наполягати на прозорому обговоренні Стратегії з врахуванням думок трудових колективів, наукових співробітників, експертів та спеціалістів лісової галузі;

скасування прийнятого рішення до моменту чіткого та прозорого бачення ефективності реформування та прорахованими економічними показниками зростання, гарантування працівникам галузі рівня соціальної захищеності та оплати праці не нижче європейської.

 

прийнято на ХVІІІ сесії

VII скликання Турківської районної ради

21 грудня 2017 року